Załącznik do regulaminu sklepu internetowego
§1 - Definicje
Ilekroć w regulaminie mowa o:
- Usługodawcy – należy przez to rozumieć podmiot wskazany w Karcie Informacyjnej.
- Subskrybencie – należy przez to rozumieć każdą osobę fizyczną, która posiada pełną zdolność do dokonywania czynności prawnych, osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, jakiej przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, które dokonały Subskrypcji.
- Subskrybencie Konsumencie – należy przez to rozumieć Subskrybenta będącego konsumentem w rozumieniu art. 221kc.
- Subskrybencie Przedsiębiorcy – należy przez to rozumieć Subskrybenta będącego przedsiębiorcą w rozumieniu art. 431kc.
- Newsletterze – należy przez to rozumieć narzędzie służące do przesyłania korespondencji elektronicznej stanowiącej Treści cyfrowe w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta.
- Treściach – należy przez to rozumieć wszelkie treści dostarczane Subskrybentom przez Usługodawcę z wykorzystaniem Newslettera.
- Materiałach Cyfrowych – należy przez to rozumieć Treści cyfrowe w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta stanowiące wszelkiego rodzaju pliki, które mogą zostać pobrane przez Subskrybenta.
- Podmiocie Zainteresowanym – należy przez to rozumieć każdą osobę fizyczną, która posiada pełną zdolność do dokonywania czynności prawnych, osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, jakiej przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, które nie dokonały Subskrypcji, ale są zainteresowane odpłatnym nabyciem Materiałów Cyfrowych.
- Subskrypcji – należy przez to rozumieć wyrażenie przez Subskrybenta zgody na umieszczenie jego danych w Bazie Subskrybentów dokonane w szczególności z wykorzystaniem
Formularza Subskrypcyjnego. - Formularzu Subskrypcyjnym – należy przez to rozumieć formularz udostępniany w
Serwisie Internetowym, którego funkcjonalność umożliwia dokonanie Subskrypcji przez Subskrybenta, a w szczególności umożliwiającym zautomatyzowane umieszczenie jego adresu poczty elektronicznej w Bazie Subskrybentów. - Bazie Subskrybentów – należy przez to rozumieć zbiór danych osobowych Subskrybentów, którym administruje Usługodawca i z którego korzysta zgodnie z Regulaminem oraz Warunkami Subskrypcji.
- Warunkach Subskrypcji – należy przez to rozumieć dodatkowe warunki i zastrzeżenia umieszczone przez Usługodawcę w Formularzu Subskrypcyjnym, które po zaakceptowaniu przez Subskrybenta stają się częścią Umowy Na Dostarczanie Treści.
- Anulowaniu Subskrypcji – należy przez to rozumieć każde żądanie przez Subskrybenta usunięcia jego danych z Bazy Subskrybentów lub inne oświadczenie, którego złożenie skutkuje powstaniem po stronie Usługodawcy obowiązku usunięcia danych z tego zbioru.
- Serwisie Internetowym – należy przez to rozumieć serwis internetowy prowadzony i utrzymywany przez Usługodawcę pod adresem wskazanym w Karcie Informacyjnej.
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy dokument.
- Załączniku – należy przez to rozumieć stanowiący integralną część Regulaminu dokument, który rozszerza lub uzupełnia jego treść.
- Karcie Informacyjnej – należy przez to rozumieć Załącznik zawierający najważniejsze informacje o Usługodawcy.
- Umowie Na Dostarczanie Treści – należy przez to rozumieć umowę zawieraną pomiędzy Usługodawcą i Subskrybentem, na podstawie której Subskrybent na swoje wyraźne żądanie otrzymuje Treści, jakich rodzaj oraz charakter określają Warunki Subskrypcji.
- Polityce Prywatności – należy przez to rozumieć dokument dostępny pod adresem wskazanym w Karcie Informacyjnej i stanowiący zbiór informacji dotyczących zasad oraz warunków, na jakich funkcjonuje Serwis Internetowy, a także pouczeń dotyczących postępowania z danymi osobowymi oraz wykonywania praw przez osoby, których dane te dotyczą.
§2 - Usługodawca
- Usługodawca prowadzi działalność gospodarczą na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646 z późn. zm.).
- Potwierdzenie poprawności danych Usługodawcy, w zależności od formy, w jakiej prowadzi on działalność gospodarczą, Subskrybent może uzyskać w:
- Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg/ceidg.public.ui/search.aspx, lub
- Krajowym Rejestrze Sądowym - https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html.
- Numer rachunku bankowego Usługodawcy wskazany jest w Karcie Informacyjnej.
- Status Usługodawcy, o którym mowa w zaleceniu 2003/361/WE, wskazany jest w Karcie Informacyjnej.
- Wszystkie Treści przesłane Subskrybentowi z wykorzystaniem Newslettera stanowią własność Usługodawcy, chyba że zastrzeżono inaczej. Kopiowanie, wprowadzanie do obrotu czy wykorzystywanie tych Treści w inny sposób może skutkować naruszeniem autorskich praw majątkowych Usługodawcy lub stanowić czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 z późn. zm.).
§3 - Subskrybenci
- Regulamin wiąże wszystkich Subskrybentów.
- Regulamin, o ile wyraźnie w nim to zastrzeżono, może odmiennie regulować prawa i obowiązki Subskrybentów Konsumentów oraz Subskrybentów Przedsiębiorców.
- Przepisy Kodeksu cywilnego, do których odsyła Regulamin, mogą odmiennie regulować prawa oraz obowiązki Subskrybentów Konsumentów i Subskrybentów Przedsiębiorców.
- Postanowienia Regulaminu dotyczące Subskrybenta Konsumenta stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej Umowę Na Dostarczanie Treści bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Zakres ochrony konsumenckiej osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą określa w szczególności ustawa o ochronie praw konsumentów.
§4 - Baza Subskrybentów
- Administratorem Bazy Subskrybentów jest Usługodawca.
- Subskrybent powinien dochować należytej staranności, aby dane wprowadzone przez niego do Formularza Subskrypcyjnego były poprawne oraz zgodne z prawdą.
- Dane Subskrybenta usunięte z Bazy Subskrybentów nie podlegają przywróceniu.
- Usługodawca każdorazowo potwierdzi Subskrybentowi dodanie lub usunięcie jego danych z Bazy Subskrybentów.
§5 - Regulamin
- Integralną częścią Regulaminu są:
- Karta Informacyjna;
- Warunki Subskrypcji;
- Polityka Prywatności.
- Regulamin dostępny jest w Serwisie Internetowym i może być przez Subskrybenta w każdym czasie odczytany, pobrany, a jego treść utrwalona w szczególności poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie na nośniku.
- Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji w Serwisie Internetowym.
- Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia ich publikacji w Serwisie Internetowym, chyba że Regulamin stanowi inaczej. Usługodawca z odpowiednim wyprzedzeniem powiadomi Subskrybentów o planowanych zmianach w Regulaminie.
- Do Subskrypcji dokonanych w czasie, w którym nastąpiła zmiana Regulaminu, stosuje się Regulamin w brzmieniu z dnia dokonania Subskrypcji.
- Usługodawca zapewni Subskrybentowi dostęp do Regulaminu w brzmieniu sprzed dokonania w nim zmian.
- Usługodawca poinformuje Subskrybenta o planowanych zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem. W przypadku braku akceptacji Subskrybenta dla zmian Regulaminu może on w każdym czasie Anulować Subskrypcję.
- W przypadku naruszenia przez Subskrybenta Regulaminu Usługodawca może wezwać Subskrybenta do zaprzestania naruszeń i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Brak uczynienia zadość wezwaniu Usługodawcy przez Subskrybenta uprawnia Usługodawcę do wypowiedzenia Umowy Na Dostarczanie Treści z zachowaniem siedmiodniowego (7) okresu wypowiedzenia. Po upływie okresu wypowiedzenia Usługodawca niezwłocznie usunie dane Subskrybenta z Bazy Subskrybentów.
§6 - Wymogi techniczne
- Dokonanie Subskrypcji jest możliwe dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę i przez siedem (7) dni w tygodniu.
- W celu dokonania Subskrypcji Subskrybent musi posługiwać się systemem teleinformatycznym spełniającym następujące, minimalne wymogi techniczne:
- komputer lub urządzenie mobilne (urządzenie końcowe);
- dostęp do internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej (e-mail);
- przeglądarka internetowa (Usługodawca dołoży należytej staranności, aby Subskrypcja była możliwa za pośrednictwem aktualnych wersji przeglądarek Microsoft Internet Edge, Mozzila Firefox, Google Chrome, Opera oraz Apple Safari);
- Korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną, Subskrybent powinien stosować środki techniczne (programy antywirusowe, zapory sieciowe) w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci internet (np.: szkodliwe/złośliwe oprogramowanie).
- Usługodawca dołoży należytej staranności, aby zapewnić nieprzerwane działanie Bazy Subskrybentów z wyłączeniem działania siły wyższej, bezprawnego działania osób trzecich, mającego na celu zniszczenie, lub zakłócenie działania systemu teleinformatycznego oraz nieprawidłowego lub niedającego się przewidzieć działania przeglądarek internetowych (błędy, aktualizacje, nieobsługiwane funkcjonalności).
§7 - Komunikacja
- Subskrybent może porozumieć się z Usługodawcą za pomocą środków komunikowania się na odległość określonych w Karcie Informacyjnej.
- Kontakt z Usługodawcą jest możliwy w Dni Robocze i w godzinach określonych w
Karcie Informacyjnej. - Usługodawca dołoży należytej staranności, aby Subskrybent mógł szybko i efektywnie kontaktować się z nim z wykorzystaniem wskazanych w Karcie Informacyjnej środków komunikowania się na odległość.
- Serwis Internetowy może wskazywać także inne środki komunikowania się stron na odległość.
- Podstawową formą komunikacji stron, a w tym formą właściwą do składania wszelkich oświadczeń oraz dokonywania uzgodnień, będzie korespondencja elektroniczna (e-mail).
- Subskrybent może składać oświadczenia Usługodawcy także z zachowaniem formy pisemnej, przesyłając je na wskazany w Regulaminie adres za pośrednictwem przesyłek rejestrowanych, o których mowa w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 896).
- Subskrybent w kontaktach z Usługodawcą powinien w miarę możliwości wykorzystywać adres
poczty elektronicznej wskazany przez siebie w Formularzu Subskrypcyjnym. - Koszty korzystania ze środków komunikowania się Subskrybenta z Usługodawcą na odległość w celu zawarcia Umowy Na Dostarczanie Treści odpowiadają zwykle stosowanym i są uzależnione od cennika operatora.
- Opłata za połączenie się przez Subskrybenta z numerem telefonu Usługodawcy wskazanym w Karcie Informacyjnej nie jest wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Subskrybent.
§8 - Umowa Na Dostarczanie Treści
- Treści dostarcza Usługodawca.
- Treści dostarczane są nieodpłatnie, chyba że Warunki Subskrypcji lub Regulamin stanowią inaczej.
- Usługodawca dostarcza Subskrybentowi Treści określone w Warunkach Subskrypcji przez cały okres obowiązywania Umowy Na Dostarczanie Treści.
- Treści dostarczane są wyłącznie przy użyciu Newslettera.
- Umowa Na Dostarczanie Treści zawierana jest z chwilą dokonania Subskrypcji.
- Umowa Na Dostarczanie Treści zawarta zostanie w języku polskim.
- Prawem właściwym dla zawartej Umowy Na Dostarczanie Treści będzie prawo polskie.
- Subskrybent wyraża zgodę na dostarczenie mu przez Usługodawcę potwierdzenia zwarcia Umowy Na Dostarczanie Treści utrwalonego na innym trwałym nośniku niż papier, a w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Umowa Na Dostarczanie Treści wygasa z chwilą Anulowania Subskrypcji lub usunięcia danych osobowych Subskrybenta z Bazy Subskrybentów z innego powodu.
§9 - Subskrypcja
- Subskrybent może dokonać Subskrypcji z wykorzystaniem Formularza Subskrypcyjnego.
- Skuteczna Subskrypcja wymaga podania przez Subskrybenta w Formularzu Subskrypcyjnym następujących danych:
- adres e-mail;
- innych, określonych w Warunkach Subskrypcji.
- Subskrypcja może wymagać dodatkowego jej potwierdzenia przez Subskrybenta. Potwierdzenie Subskrypcji następować będzie poprzez skorzystanie przez Subskrybenta z linka dostarczanego przez Usługodawcę na adres poczty elektronicznej Subskrybenta wskazany Formularzu Subskrypcyjnym wraz z wyraźnym pouczeniem, że jego aktywowanie przez Subskrybenta stanowić będzie potwierdzenie Subskrypcji.
- Subskrypcja skutkuje dodaniem do Bazy Subskrybentów danych Subskrybenta wskazanych w Formularzu Subskrypcyjnym oraz zawarciem Umowy Na Dostarczanie Treści.
- Anulowanie Subskrypcji Newslettera następować będzie poprzez:
- skorzystanie przez Subskrybenta z linka dostarczanego przez Usługodawcę w każdym Newsletterze wraz z wyraźnym pouczeniem, że jego aktywowanie przez Subskrybenta stanowić będzie Anulowanie Subskrypcji Newslettera lub
- skierowanie do Usługodawcy przez Subskrybenta wyraźnego żądania usunięcia jego danych z Bazy Subskrybentów.
- Anulowanie Subskrypcji skutkuje usunięciem z Bazy Subskrybentów wszelkich danych Subskrybenta.
§10 - Korzystanie z Treści
- Korzystanie z Treści przez Subskrybenta oznacza każde jego zapoznanie się z Treściami przesłanymi przez Usługodawcę.
- Usługodawca może z wykorzystaniem Newslettera organizować i prowadzić konkursy lub promocje, a ich warunki każdorazowo może określać odrębny regulamin lub warunki wskazane w przesłanych Treściach.
- Usługodawca może z wykorzystaniem Newslettera prowadzić marketing bezpośredni i dostarczać Subskrybentowi Treści stanowiące informację handlową w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli Subskrybent wyrazi na to zgodę w chwili dokonania Subskrypcji. Subskrybent może w każdym czasie odwołać zgodę na prowadzenie marketingu bezpośredniego i dostarczanie informacji handlowej poprzez Anulowanie Subskrypcji.
§11 - Materiały Cyfrowe
- Subskrybent może otrzymać Materiały Cyfrowe nieodpłatnie, tj. w zamian za dostarczenie Usługodawcy swoich danych osobowych.
- Subskrybent, dokonując Subskrypcji Newslettera, otrzymuje Materiały Cyfrowe na podstawie nieodpłatnej Umowy Na Dostarczanie Treści.
- W razie potrzeby Warunki Subskrypcji mogą zawierać informacje i pouczenia:
- o funkcjonalności Materiałów Cyfrowych;
- o mających zastosowanie technicznych środkach ochrony Materiałów Cyfrowych;
- o mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności Materiałów Cyfrowych.
- W razie braku zgodności Materiałów Cyfrowych z Warunkami Subskrypcji Subskrybentowi Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
- Koszt dostarczenia Materiałów Cyfrowych obciąża Usługodawcę.
- Funkcjonalność Materiałów Cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środków ich ochrony określają Warunki Subskrypcji.
- Kompatybilność i interoperacyjność Materiałów Cyfrowych określają Warunki Subskrypcji.
- Usługodawca oświadcza, że:
- posiadać będzie autorskie prawa majątkowe do Materiałów Cyfrowych, a w szczególności skutecznie nabędzie udziały w tych prawach od współtwórców będących jego podwykonawcami lub pracownikami, lub
- posiadać będzie licencję do Materiałów Cyfrowych wraz z prawem do udzielania licencji dalszych (sublicencji).
- Z chwilą dostarczenia Materiałów Cyfrowych Usługodawca udziela Subskrybentowi niewyłącznej oraz nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na wykorzystanie Materiałów Cyfrowych na następujących polach eksploatacji:
- utrwalanie na wszelkich znanych w chwili zawarcia umowy nośnikach, w szczególności na nośnikach magnetycznych, na płytach CD-ROM i DVD wszelkiego formatu i rodzaju, na dyskach optycznych i magnetooptycznych, na dyskach przenośnych typu USB Pendrive oraz na serwerach w chmurze;
- wprowadzenie do pamięci elektronicznej;
- wykorzystanie do celów edukacyjnych lub szkoleniowych.
- Usługodawca nie określa sposobu korzystania z Materiałów Cyfrowych.
- Subskrybent nie jest uprawniony do:
- zbywania licencji;
- czerpania jakichkolwiek pożytków z licencji;
- udzielenia licencji dalszych (sublicencji).
§12 - Odpłatne Materiały Cyfrowe
- Podmiot Zainteresowany może otrzymać Materiały Cyfrowe odpłatnie, tj. uiszczając tylko ich cenę i nie stając się Subskrybentem ani nie dostarczając Usługodawcy swoich danych osobowych.
- Na żądanie Podmiotu Zainteresowanego Usługodawca przedstawi mu ofertę zawarcia odpłatnej Umowy Na Dostarczanie Treści, w wykonaniu której Podmiot Zainteresowany otrzyma
Materiały Cyfrowe. Oferta będzie miała charakter indywidualny i ograniczony czasowo. - Podmiot Zainteresowany, przyjmując ofertę Usługodawcy i płacąc mu określoną w niej cenę, otrzymuje Materiały Cyfrowe na podstawie odpłatnej Umowy Na Dostarczanie Treści.
- Treść Materiałów Cyfrowych dostarczanych zarówno na podstawie odpłatnej, jak i nieodpłatnej Umowy Na Dostarczanie Treści jest tożsama.
- Do Podmiotu Zainteresowanego, który zawarł odpłatną Umowę Na Dostarczanie Treści, stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu dotyczące Subskrybenta, który zawarł nieodpłatną Umowę na Dostarczanie Treści.
§13 - Dostęp do Materiałów Cyfrowych
- Jeżeli z Warunków Subskrypcji wynika, że Subskrybent może pobrać i zapisać Materiały Cyfrowe, to niezwłocznie po zawarciu Umowy Na Dostarczanie Treści Usługodawca udostępni Subskrybentowi link umożliwiający pobranie Materiałów Cyfrowych.
- Warunki Subskrypcji mogą określać ilość dostępnych pobrań Materiałów Cyfrowych lub termin, w jakim ich pobranie będzie możliwe. Po wyczerpaniu dostępnej ilości pobrań lub upływie okresu, przez jaki pobranie Materiałów Cyfrowych było możliwe, link udostępniony Subskrybentowi staje się nieaktywny (wygasa), a Materiały Cyfrowe uznawane będą za prawidłowo dostarczone.
- Jeżeli z Warunków Subskrypcji wynika, że Usługodawca zapewni Subskrybentowi jedynie czasowy dostęp do Materiałów Cyfrowych, to zasady uzyskania oraz utraty tego dostępu również określają Warunki Subskrypcji.
§14 - Odstąpienie
- Subskrybent może odstąpić od Umowy Na Dostarczanie Treści, jeżeli uprawnienie takie wynika z przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta lub innych ustaw.
- Usługodawca każdorazowo pouczy Subskrybenta Konsumenta, gdy Subskrybentowi Konsumentowi nie będzie przysługiwać prawo do odstąpienia od Umowy z uwagi na wyjątek określony
w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. - W zakresie Materiałów Cyfrowych Usługodawca informuje Subskrybenta Konsumenta, że po dostarczeniu przez niego Materiałów Cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy Na Dostarczanie Treści Subskrybent Konsument traci prawo do odstąpienia od tej umowy stosownie do treści art. 38 ust. 1 pkt. 13 ustawy o prawach konsumenta. - Subskrybent Konsument, zawierając Umowę na Dostarczanie Treści, wyraża zgodę Usługodawcy na dostarczenie Materiałów Cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od tej umowy w rozumieniu art. 38 ust. 1 pkt. 13 ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku Materiałów Cyfrowych Potwierdzenie Subskrypcji będzie dodatkowo zawierać informację o udzielonej przez Subskrybenta Konsumenta zgodzie na dostarczenie
Materiałów Cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy Na Dostarczanie Treści. - Odstąpienie od Umowy Na Dostarczanie Treści następuje poprzez złożenie przez
Subskrybenta Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu. Usługodawca udostępni w
Serwisie Internetowym wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Na Dostarczanie Treści, a na żądanie Subskrybenta Konsumenta dostarczy mu go za pośrednictwem poczty elektronicznej. Subskrybent Konsument nie jest zobowiązany skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy na Dostarczanie Treści. - Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu przez Subskrybenta Konsumenta liczony jest od dostarczenia Treści Subskrybentowi Konsumentowi przez Usługodawcę za pośrednictwem Newslettera.
- Dla zachowania terminu na odstąpienie od Umowy Na Dostarczanie Treści przez Subskrybenta Konsumenta wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed upływem terminu na złożenie oświadczenia o odstąpieniu. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej jest skuteczne przy spełnieniu warunków określonych w art. 61 §2 kc.
- W każdym przypadku Usługodawca niezwłocznie potwierdzi Subskrybentowi Konsumentowi otrzymanie jego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Na Dostarczanie Treści.
- Odstąpienie od Umowy Na Dostarczanie Treści przez Subskrybenta nie wymaga przedstawienia uzasadnienia dla dokonania tej czynności prawnej.
- Odstąpienie od Umowy Na Dostarczanie Treści przez Subskrybenta Konsumenta skutkuje:
- uznaniem Umowy Na Dostarczanie Treści za niezawartą;
- powstaniem obowiązku Usługodawcy do zwrotu wszystkich otrzymanych płatności, niezwłocznie a w każdym przypadku nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Na Dostarczanie Treści przez Subskrybenta Konsumenta. Zwrot płatności nastąpi w sposób analogiczny do tego, w jaki zostały one przez Subskrybenta Konsumenta wniesione, chyba że ten zgodzi się na inny sposób zwrotu świadczenia, który nie będzie skutkował jakimikolwiek kosztami;
- powstaniem obowiązku Usługodawcy do niezwłocznego usunięcia danych Subskrybenta Konsumenta z Bazy Subskrybentów.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Na Dostarczanie Treści:
- Usługodawca może uniemożliwić Subskrybentowi dalsze korzystanie z
Materiałów Cyfrowych, w szczególności poprzez zablokowanie do nich dostępu; - Subskrybent zobowiązany jest powstrzymać się od dalszego korzystania z Materiałów Cyfrowych i udostępniania ich osobom trzecim.
- Usługodawca może uniemożliwić Subskrybentowi dalsze korzystanie z
§15 - Reklamacje
- Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację Subskrybenta Konsumenta w terminie czternastu (14) dni od jej otrzymania, a w przypadku uchybienia temu terminowi przyjmuje się, że Usługodawca uznał tę reklamację za zasadną.
- Postanowienia Regulaminu o reklamacji stosuje się odpowiednio do Subskrybenta Przedsiębiorcy
z zastrzeżeniem, że brak odpowiedzi Usługodawcy na zgłoszenie wad (reklamację) lub uchybienie terminowi na udzielenie odpowiedzi nie stanowi uznania zgłoszenia (reklamacji) w całości ani w części za zasadne. - Subskrybent Konsument może składać reklamację na adres wskazany w Karcie Informacyjnej.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane identyfikujące Subskrybenta Konsumenta;
- zwięzłe określenie przedmiotu reklamacji.
- Reklamacja może dodatkowo zawierać:
- zwięzłe określenie oczekiwań Subskrybenta Konsumenta co do sposobu załatwienia reklamacji przez Usługodawcę;
- inne informacje, które Subskrybent Konsument uzna za przydatne przy rozpoznawaniu
jego reklamacji przez Usługodawcę.
- Subskrybent Konsument zobowiązany jest współdziałać z Usługodawcą w celu umożliwienia mu sprawnego rozpoznania reklamacji.
- Usługodawca udostępni w Serwisie Internetowym wzór reklamacji, a na żądanie Subskrybenta Konsumenta dostarczy mu go za pośrednictwem poczty elektronicznej. Subskrybent Konsument nie jest zobowiązany skorzystać ze wzoru reklamacji.
- Usługodawca udzieli Subskrybentowi Konsumentowi odpowiedzi na jego reklamację na papierze lub innym trwałym nośniku.
- Usługodawca rozpoznaje reklamację w następujących terminach:
- jeżeli reklamacja jest oczywiście uzasadniona – niezwłocznie;
- jeżeli reklamacja wymaga zwykłych czynności związanych z ustalaniem stanu faktycznego – do siedmiu (7) Dni Roboczych;
- jeżeli reklamacja wymaga znacznych nakładów czasu i pracy związanych z ustalaniem stanu faktycznego – do dziewięciu (9) Dni Roboczych;
- w każdym przypadku – nie więcej niż czternaście (14) dni, chyba że Regulamin zastrzega termin krótszy pod rygorem uznania reklamacji Subskrybenta Konsumenta za zasadną.
- Po otrzymaniu reklamacji Usługodawca:
- niezwłocznie przystąpi do rozpatrywania reklamacji;
- zwróci się do Subskrybenta Konsumenta o dalsze informacje i wyjaśnienia.
- Na podstawie ustalonego przez siebie stanu faktycznego Usługodawca może:
- uwzględnić reklamację w całości i spełnić świadczenie, którego żąda Subskrybent Konsument lub świadczenie ekwiwalentne, na które Subskrybent Konsument wyraził zgodę;
- uwzględnić reklamację w części i częściowo spełnić świadczenie, którego żąda
Subskrybent Konsument, wskazując jednocześnie na przyczyny i podstawy, dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości; - nie uwzględnić reklamacji, wskazując przyczyny i podstawy, dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości ani w części;
- wystąpić do Subskrybenta Konsumenta z propozycją zawarcia ugody, jeżeli okoliczności sprawy nasuwają istotne wątpliwości co do zasadności stanowisk obydwóch stron.
- Rozstrzygając o zasadności reklamacji, Usługodawca przedstawia Subskrybentowi Konsumentowi swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Uznając reklamację za zasadną w całości lub w części, Usługodawca poinformuje
Subskrybenta Konsumenta o przewidywanym terminie załatwienia sprawy. - Załatwiając sprawę będącą przedmiotem reklamacji, Usługodawca działa w sposób możliwie bezzwłoczny i nieuciążliwy dla Subskrybenta Konsumenta.
- W przypadku sporu z Usługodawcą Subskrybent Konsument może zwrócić się o mediację lub pomoc prawną w szczególności do:
- Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 184); - Inspekcji Handlowej w trybie określonym ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.);
- Organizacji konsumenckich takich jak Federacja Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/) lub Europejskie Centrum Konsumenckie (https://konsument.gov.pl/).
- Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r.
- Przed wytoczeniem powództwa Subskrybent Konsument może skorzystać także z:
- postępowania pojednawczego określonego w art. 184 kpc i dalsze, składając wniosek we właściwym miejscowo i rzeczowo sądzie powszechnym;
- z platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) prowadzonej przez Komisję Europejską (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
- Więcej informacji o pozasądowych sposobach dochodzenia roszczeń, a także o przysługujących mu prawach Subskrybent Konsument może uzyskać pod adresem https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Spory pomiędzy Usługodawcą i Subskrybentem Przedsiębiorcą strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego ze względu na siedzibę Usługodawcy (właściwość umowna).
§16 - Dane osobowe
- Postanowienia dotyczące danych osobowych nie mają zastosowania do Subskrybenta niebędącego osobą fizyczną.
- Usługodawca przetwarza dane Subskrybenta podane przez niego w Formularzu Subskrypcyjnym.
- Usługodawca przetwarza dane osobowe Subskrybenta w następujących celach: zawarcia i wykonania Umowy Na Dostarczanie Treści, rozpoznania reklamacji oraz w celach wskazanych w Warunkach Subskrypcji.
- Usługodawca informuje w trybie art. 13 RODO, że:
- administratorem danych osobowych Subskrybenta jest Usługodawca;
- w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych Subskrybent może skontaktować się z Usługodawcą z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w Karcie Informacyjnej;
- dane osobowe Subskrybenta będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania Umowy Na Dostarczanie Treści, a także do rozpoznania ewentualnych roszczeń Subskrybenta. W każdym przypadku nie dłużej niż 6 lat;
- dane osobowe Subskrybenta nie podlegają decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, w rozumieniu art. 22 RODO;
- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Subskrybenta przez Usługodawcę jest art.6 ust. 1 lit. a RODO;
- odbiorcami danych osobowych Subskrybenta będą podmioty wskazane w Karcie Informacyjnej przetwarzające dane w imieniu Usługodawcy;
- Subskrybent ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, sprostowania, złożenia żądania o ograniczenie ich przetwarzania oraz o przeniesienie swoich danych, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do żądania usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- Subskrybent ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Karta Informacyjna określa czy Usługodawca ma obowiązek powołania inspektora ochrony danych osobowych.
- Podanie danych osobowych przez Subskrybenta jest warunkiem zawarcia Umowy Na Dostarczanie Treści, a także rozpoznania reklamacji. Konsekwencją niepodania danych osobowych przez Subskrybenta jest brak możliwości zawarcia Umowy Na Dostarczanie Treści lub rozpoznania reklamacji.
§17 - Postanowienia końcowe
W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie, Karcie Informacyjnej, Warunkach Subskrypcji lub Polityce Prywatności zastosowanie mają ustawa o prawach konsumenta i inne powszechnie obowiązujące akty prawne.
Prawo odstąpienia od umowy
Masz prawo odstąpić od Umowy Na Dostarczanie Treści w terminie czternastu (14) dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin na odstąpienie od Umowy Na Dostarczanie Treści wygasa po upływie czternastu (14) dni od dnia dostarczenia Ci Treści. Wygaśnięcie prawa do odstąpienia nie wyłącza Twojego prawa do Anulowania Subskrypcji.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Na Dostarczanie Treści, musisz poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy Na Dostarczanie Treści w drodze jednoznacznego oświadczenia (np.: pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną) przesłanego na adres wskazany w Karcie Informacyjnej.
Możesz skorzystać z tego wzoru formularza odstąpienia od Umowy Na Dostarczanie Treści, jednak nie jest to obowiązkowe.
W każdym przypadku po otrzymaniu Twojego oświadczenia prześlemy Ci niezwłocznie:
- potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy Na Dostarczanie Treści na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną);
- potwierdzenie usunięcia Twoich danych z Bazy Subskrybentów.
Aby zachować termin odstąpienia od Umowy Na Dostarczanie Treści, wystarczy, że wyślesz do nas informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu na odstąpienie od umowy Na Dostarczanie Treści.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od Umowy Na Dostarczanie Treści:
- Usuniemy Twoje dane z Bazy Subskrybentów i zaprzestaniemy przesyłania Ci Treści;
- Zobowiązany jesteś powstrzymać się od dalszego korzystania z Treści, a także udostępniania ich osobom trzecim.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA
OD UMOWY NA DOSTARCZANIE TREŚCI
________________________
(Miejscowość i data)
________________________
(Imię i nazwisko Subskrybenta Konsumenta)
________________________
(Adres Subskrybenta Konsumenta)
_________________
E-mail: _________
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY NA DOSTARCZANIE TREŚCI
PRZEZ SUBSKRYBENTA KONSUMENTA
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od Umowy Na Dostarczanie Treści z dnia ___________.
________________________
(Podpis Subskrybenta Konsumenta**)
(*) Niepotrzebne skreślić.
(**) Wymagany jedynie przy formularzu składanym za pośrednictwem poczty tradycyjnej
Informacje dotyczące internetowego rozstrzygania sporów zgodnie z art. 14 ust. 1 Rozporządzenia o ODR (Internetowym Rozstrzyganiu Sporów):
Komisja Europejska daje konsumentom możliwość rozstrzygania sporów online zgodnie z art. 14 ust. 1 ODR na jednej ze swoich platform. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) służy jako miejsce, w którym konsumenci mogą próbować pozasądowo rozstrzygać spory wynikające z zakupów online i umów o świadczenie usług.