Aktywne filtry

Są takie maszyny i sprzęty, bez których naprawdę nie sposób wyobrazić sobie prowadzenia gospodarstwa rolnego. Niewątpliwie należy do nich przyczepa. Różne ich typy i modele sprawdzają się przy pracach polowych, inwentarskich i innych. Przede wszystkim ułatwiają one transportowanie wielu rodzajów materiałów i surowców, dzięki czemu znacznie usprawniają przebieg poszczególnych procesów. Do najbardziej pomocnych zaliczyć można przyczepy samowyładowcze, znane jako przyczepy-wywrotki. Ich najważniejszym polskim producentem jest Autosan – rodzima firma o blisko 200-letniej historii. Jeśli interesują Cię części do przyczepy D-47 albo elementy, za pomocą których naprawisz przyczepy rolnicze D-55 – jesteś w dobrym miejscu. Sprawdź, co warto wiedzieć na temat samych przyczep oraz pasujących do nich części oryginalnych i zamiennych.

Części do przyczep D-47 i D-50

Przyczepy rolnicze D-55 i D-47 to najpopularniejsze modele przyczep samowyładowczych produkcji Autosan. Warto przyjrzeć się imponującej historii tej firmy. Jej początki sięgają 1832 r., kiedy to dwaj byli powstańcy listopadowi założyli w Sanoku zakład zajmujący się produkcją kotłów oraz narzędzi rolniczych. Z czasem oferta rozszerzyła się o maszyny dla górnictwa, browarnictwa i przemysłu naftowego. Przez lata zakład przechodził z rąk do rąk – początkowo z ojca na syna, później również na osoby niespokrewnione z założycielami. Zaczęto produkować w nim wagony kolejowe, co przyczyniło się do jego dynamicznego rozwoju i zadecydowało o finansowym sukcesie przedsiębiorstwa. Od początku XX w. zakład wytwarzał specjalistyczny ciężki sprzęt: żurawie portowe, pogłębiarki, cysterny, walce drogowe, konstrukcje mostów. Miał też na koncie kilka unikatowych realizacji – jak wykonanie urządzeń maszynowych na potrzeby teatru we Lwowie.

Najtrudniejszy okres nastąpił podczas I wojny światowej, kiedy to spora część budynków i maszyn należących do fabryki została zniszczona. Zakład podniósł się jednak szybko – jego funkcjonowanie było istotne dla odradzającego się kraju. Podczas II wojny światowej firma (podobnie jak wiele innych) przestawiła się na produkcję przeznaczoną dla wojska. W końcowej fazie wojny fabryka została ponownie zniszczona, jednak do odbudowy infrastruktury przystąpiono niemal natychmiast, jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem alianckiego zwycięstwa. W latach 50. zakład pracował już pełną parą. Dzięki uzyskanym licencjom konstruowano przede wszystkim sprzęt motoryzacyjny oraz autobusy.

Istotny z punktu widzenia rolników zwrot nastąpił w 1951 r. Wówczas to wyprodukowano pierwszą przyczepę rolniczą. Od 1958 r. fabryka przyjęła obowiązującą do dziś nazwę Autosan. Niektóre z autobusów zaprojektował sam Zdzisław Beksiński. On też stworzył kultowe logo Autosanu, którym jest sylwetka lecącego bociana.

Pierwsze przyczepy-wywrotki pojawiły się w ofercie Autosanu w latach 60., ale na kultowe modele D-47 i D-55 trzeba było jeszcze poczekać. Pierwsza z wymienionych przyczep skonstruowana została w 1972 r. a druga w 1978 r. Do tej pory przyczepy są drugim głównym produktem firmy – pierwszym nadal pozostają autobusy. Obecnie Autosan jest oddziałem i spółką zależną Huty Stalowa Wola.

Przyczepa wywrotka, czyli jedna ze specjalności Autosanu, to stosunkowo proste rozwiązanie, które jednak zdecydowanie ułatwia i przyspiesza prace w gospodarstwie. Przeznaczona jest ona do transportu materiałów sypkich oraz objętościowych, takich jak plony, ale także piasek czy żwir. Wysokie burty zabezpieczają ładunek przed wypadnięciem. Najważniejszym elementem konstrukcyjnym jest jednak wywrot – wiele modeli umożliwia opróżnianie przyczepy zarówno na tył, jak i na boki. Dzięki temu transportowane materiały można zdeponować w dogodnym miejscu.

Samowyładowcze przyczepy to konstrukcje jedno- lub dwuosiowe. Każda z nich sprawdzi się przy określonym rodzaju czynności. Przyczepa jednoosiowa jest mniejsza, bardziej zwrotna i oczywiście tańsza. Spokojnie wystarczy ona na potrzeby mniejszego gospodarstwa. Gdy przewidujemy większą objętość ładunków, lepiej wybrać droższą i bardziej pojemną przyczepę dwuosiową. W zależności od wagi przyczepy, do jej ciągnięcia potrzebne będzie zwykłe prawo jazdy B albo specjalistyczne B+E.

Podobnie jak wszystkie inne maszyny, także przyczepa samowyładowcza wymaga okresowych remontów i wymiany zużywających się części. Wszystko, czego potrzebujesz, aby utrzymać swój sprzęt w dobrym stanie, znajdziesz w naszym sklepie.

Części zamienne do przyczep D-47 i D-50

Chcesz kupić części do przyczepy D-47 albo D-55, ale bez przepłacania? Możesz wybrać wysokiej jakości części zamienne z oferty naszego sklepu. Mamy pewność, że oferowane przez nas produkty z tej kategorii nie odbiegają od oryginałów ani trwałością, ani precyzją wykonania. Jak to możliwe?

Naszym klientom proponujemy części OEM i OEQ. Te pierwsze wyprodukowane zostały przez ten sam podmiot, który wytwarza części oryginalne, a nawet same maszyny. Te drugie mają jakość identyczną z oryginałami, gwarantowaną przez producenta. W obu przypadkach możesz kupić niezbędne do naprawy przyczep rolniczych części w dobrej cenie.

Oryginalne części do przyczep D-47 i D-50

Wielu naszych klientów wybiera części oryginalne. Czują się dzięki temu pewniej – a spokojna głowa to również wielka wartość, zwłaszcza w tak trudnej i wymagającej branży.

Rozumiejąc zróżnicowane oczekiwania rolników, proponujemy wybór między częściami oryginalnymi a wysokiej klasy zamiennikami. Znajdziesz u nas oryginały, za pomocą których naprawisz przyczepy rolnicze D-55, jak również oryginalne części do przyczepy D-47.

Sklep internetowy blaut-rol.pl z częściami do przyczep

Zakupy na blaut-rol.pl są wyjątkowo wygodne. Nie musisz wstawać z ulubionego fotela, aby szybko przeczytać opisy, obejrzeć zdjęcia, sprawdzić ceny i włożyć do koszyka interesujące Cię produkty.

Po naszej stronie leży szybka realizacja wysyłki. Na szczęście utrzymujemy wysokie stany magazynowe, dzięki czemu zamówione produkty trafią do Ciebie bezzwłocznie, umożliwiając natychmiastową naprawę uszkodzonej maszyny.

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Lub Reset password