ikona

Wymiany i zwroty

ZWROT TOWARU INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA PRZEZ KLIENTA KONSUMENTA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY PRODUKTU FIZYCZNEGO WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY SPRZEDAŻY

Prawo odstąpienia od umowy

Masz prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie czternastu (14) dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin na odstąpienie od Umowy Sprzedaży wygasa po upływie czternastu (14) dni:

  1. od dnia otrzymania Produktu Fizycznego przez Ciebie lub przez wskazaną nam osobę trzecią (inną niż Kurier);
  2. od dnia otrzymania przez Ciebie lub przez wskazaną nam osobę trzecią (inną niż Kurier) ostatniego Produktu Fizycznego, jeżeli przedmiotem Umowy Sprzedaży było kilka Produktów Fizycznych dostarczanych partiami lub w częściach;
  3. od dnia otrzymania przez Ciebie lub przez wskazaną nam osobę trzecią (inną niż Kurier) pierwszego Produktu Fizycznego, jeżeli przedmiotem Umowy Sprzedaży jest dostarczanie Produktów Fizycznych przez czas oznaczony.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży, musisz poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (np.: pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną) przesłanego na adres wskazany w Karcie Informacyjnej.

Możesz skorzystać z tego wzoru formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe.

W każdym przypadku po otrzymaniu Twojego oświadczenia prześlemy Ci niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na Trwałym Nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

Aby zachować termin odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy, że wyślesz do nas informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji i na ten sam rachunek bankowy, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inne rozwiązanie, a w szczególności wskazałeś nowy rachunek bankowy na który ma nastąpić zwrot płatności.
W każdym jednak przypadku nie poniesiesz żadnych opłat związanych z tym zwrotem.

Zastrzegamy jednak, że możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwrotu Produktu Fizycznego lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Prosimy odesłać lub przekazać nam Produkt Fizyczny na adres Sprzedawcy wskazany w Karcie Informacyjnej niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli odeślesz Produkt Fizyczny przed upływem czternastu (14) dni.

W związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży w przypadku Produktu Fizycznego będziesz musiał ponieść bezpośrednie koszty jego zwrotu.

Ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu Fizycznego będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu Fizycznego.

REKLAMACJE

Szczegółowe warunki składania reklamacji określa regulamin.

Możesz skorzystać z naszego wzoru formularza reklamacji, ale Twoja reklamacja będzie skuteczna i zostanie rozpoznana niezależnie od tego czy skorzystasz z tego formularza.

Obowiązki sprzedawcy:

  1. Sprzedawca powinien odpowiedzieć na Twoją reklamację w terminie czternastu (14) dni od jej otrzymania, a brak odpowiedzi jest równoznaczny z uznaniem reklamacji za zasadną;
  2. Sprzedawca ma obowiązek zwrotu ceny przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji i na ten sam rachunek bankowy.

Twoje obowiązki:

  1. Składając reklamacje powinieneś zawrzeć w niej swoje dane, dane identyfikujące zawartą ze sprzedawcą umowę (np.: kopia faktury lub paragonu) oraz określić przedmiot reklamacji, a także Twoje oczekiwania co do sposobu jej załatwienia przez sprzedawcę;
  2. powinieneś współdziałać ze sprzedawcą, tak aby załatwienie reklamacji odbyło się możliwie sprawnie i szybko;
  3. Sprzedawca może Cię poprosić o udostępnienie mu reklamowanego towaru;

Jeżeli Twoja reklamacja okaże się być uzasadniona to masz prawo do naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.

Twoje uprawnienia:

  1. Odpowiedź na reklamacje otrzymasz w takiej samej formie w jakiej ją złożyłeś;
  2. W przypadku sporu ze Sprzedawcą możesz zwrócić się o mediację lub pomoc prawną w szczególności do:
    1. Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 184);
    2. Inspekcji Handlowej w trybie określonym ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.);
    3. Organizacji konsumenckich takich jak Federacja Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/) lub Europejskie Centrum Konsumenckie (https://konsument.gov.pl/).

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.